20 oktober

Kom ut tidigare till stallet idag eftersom att jag inte mår bra och har varit på vårdcentralen, de kom inte fram till något specielt tog en hel del prover istället. Var mysigt ute i stall idag, verkligen varmt och härligt. Flame är ett pucko när det gäller att gå i lera, hon och jag stod och diskuterade ett tag vare sig leran var äcklig eller inte, jag vann. Tog mig an svansen idag som jag inte gjort på ett tag, jag är perfektionist när det gäller svansar man ska kunna dra fingrarna igenom det och silikonmedlet gör verkligen susen och svansen har blivit mycket finare, den glänser och ser mer frisk ut, så min häst har int en enda tova. På banan idag, rätt mycket lösgörande och hon var lite spänd och svåråtkomlig i början men det släppte mer och mer, i och för sig var det lite att titta på för henne eftersom att den nya blev insläppt i hagen och de sprang omkring och lekte. Men hon blev jätte fin och kunde länga tyglarna och hon behöll den stadiga formen. För att träna rygg och benteknik körde jag lite studs några gånger i trav, märktes att det där med teknik och lyfta på fötterna en gång till var svårt, så då vet jag lite mer vad jag har att göra framöver. Gjorde en hel del galoppfattningar för att nu börja bygga mer galoppmuskler, fattningarna är bra men dem kan bli så mycket bättre, avsaktningarna är ju inte heller det finaste jag varit med om, så det måste vi också bli bättre på. Jag måste nog bli mer tydligen på signaler när det gäller avsaktningar kan ibland göra det lite för hastigt och slarvigt, men bara att träna träna och träna. Imorgon kommer ET ska bli så intressant o se hur Flame är nu och jämfört med innan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0