Jobbig vecka

Det har varit en jobbig vecka, Flame har stått sedan förra fredag pga hovarna då och till råga på allt så i tisdags när jag tagit in henne i stallet kan hon inte stödja på sitt högra bakben och är väldigt gallig, hoppar nästan fram på treben. Distriktan tycket att hon skulle stå inne över natten lindad och så fick det bli, hon var nästan helt fräsch morgonen efter men haltade dock lite. Igår var vi iväg en sväng till kliniken för att kolla upp benen på henne, hon hade ett jack in i hoven och har antagligen gått på något vasst och när det händer får sulan som ett blå märke som kan ha gjort att hon inte velat stödja på hoven. Hon märkte inget mer på henne som kunde tyda på att hon ömmade pga smärta i ben utan det kom från framhovarna eftersom de är rätt korta och hon tar i med tårna. Skönt ändå att hon inte visade mycket då. Idag får jag dock ett sms att hon verkar ha lite ondare i bakhoven igen, antagligen trampat på något igen i hagen eller sprungit, eftersom vi öppnade upp och hon fick gå i den större hagen eftersom att hon blev så sur och uttråkad i den lilla. Imorgon ska hon i alla fall bli kollad utav en barfota verkare så ska vi se om vi kan få ordning på fötterna, så får jag se om hältan blivit bättre i bak med så hon snart kan sättas igång igen. Ibland blir det en del, så är trött nu eftersom jag gått och oroat mig hela veckan så ska bli skönt med helg, nästa vecka jobbar jag väldigt mycket då jag vill ha mer pengar till jul. Kommer antagligen få en ny kompetens på jobbet vilket ska bli roligt eftersom att det börjar bli lite enformigt nu.

Älskling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0