Flame Tree Siobhian

Tycker om den hästen mer o mer för varje dag, annat var det i början då jag tvär vägrade att rida henne hon var ju trots allt ett Arabiskt Fullblod, vilket jag inte gillade alls. Men mycket tjat från främst Malins sida så följde jag med ut på en sväng, satt och surade mer o mer över hur osäker och rädd Flame var när jag var ute. Skulle absolut inte rida henne igen, men det blev en gång till, två gånger till och sedan är jag fodervärd på henne och tycker om henne så oerhört mycket. Det var inte förens jag hade haft henne någon månad som jag förstod att hon var osäker och rädd bara för att jag satt och tjurade och inte visade att hon kunde lita på mig. Nu kan hon bli rädd, men hon slappnar av efter en sekund och känner sig trygg, hon litar på mig och det betyder så oerhört mycket. Ännu gladare blir jag när jag ser hur lycklig Flame är, hur hon tillsfred hon är och hoppas att hon trivs med mig, vilket jag tror hon gör.

Mycket planer framöver, vill göra så mycket med henne; tävla hoppning, dressyr och även distans. Skulle vilja testa på fälttävlan men är nog för feg för de fasta hindren, vi får hållas oss till stockarna i skogen i stället. Hon är en sådan mångsidig häst och man har aldrig tråkigt med henne, det är något nytt varje dag. Ena dagen kan hon vara lugnare än den mest stillsamma hästen, andra dagen kan hon vara på tårna och galoppera på sidan och hoppa till för minsta, bara för att hon är så energisk. Därför passar hon mig så bra, man vet aldrig hur och vad hon kommer göra. Det är det bästa med henne. Hoppas vi får många år framöver, för henne tänker jag inte släppa i första taget.

Kommentarer
Postat av: Malin

hihi så härligt att läsa! Ibland är de bra tur att ja är riktigt envis och tjatig ;)

2011-11-20 @ 20:15:17
Postat av: Emilie Persson

Jadu allt möjligt! Vad söker du!?

2011-11-21 @ 23:01:49
URL: http://www.misspersson.se
Postat av: Louise

Emelie, vad menar du? xD



Glad att du är lika kär i henne som jag varit i så många år nu Rudi! :)

2011-11-23 @ 00:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0