19 november

11 grader varmt idag, blev ute ritt, mycket galopp med korta intervaller och Flamsan blev faktiskt trött. Man såg på henne efteråt att hon var lycklig och tillfreds, nu när hon inte har ont längre hellre. Skulle dock vilja att hon var lite lugnare och inte glädjeskuttar med alla ben åt alla håll och kanter. Vi hade en diskution om det ibörjan av uteritten att om hon ska galoppa och få sträcka ut ska hon sköta sig och stå stilla osv tills jag ber henne om galopp. Tog ett tag men sedan gick det riktigt bra, vi busade lite och rejsade med Snobben, vi lät dem vinna och gav till och med försprång. Höll på att gå om hela tiden men höll in Flamsan så att de fick vinna någon gång ;)



Synd att man inte kan trivas lika bra i stallet som Flamsan gör, så mycket "påhitt" hit och dit, jag får heller aldrig reda på vad det är som gäller i stallet eftersom att jag får höra olika saker från alla. Vilket gör att allt blir fel! När det är så mycket med allt i stallet, inte att det är jobbigt med Flame, allt runt henne är roligt, det är det andra som jag precis nämnt som gör att allt blir så rörigt, blir irriterad, glömmer allt och orkar inte bry mig om något. Är för snäll dessutom, måste lära mig att säga ifrån ordentligt. Men orkar aldrig med tjaffs och nickar därför bara och okejar.

Kommentarer
Postat av: Melina

Hej, har precis hittat din blogg så har inte hunnit läsa så mkt än, men det var så kul att hitta "norpan" igen! jag hade henne från att hon var 3-5 ungefär, lilla damen har blivit riktigt fin!

2012-05-03 @ 20:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0