18 November

Tidigt i stallet som alla andra dagar jag jobbar kväll, ut på en tur i skogen, vet dock inte var det var med Flame idag helt på tårna och väldigt pigg. Pigg men ändå lite tillbaka dragen och rädd, de jagade harar och sånt i skogen så sprang runt en massa hundar och skällde. När vi skulle till ett fält stod det en jägare och gömde sig bakom en grön soptunna som hon tyckte var läskig och höll ett vakande öga på. Gick knappt att hålla henne på fältet, så mycket energi det är så kul att hon är tillbaka i sitt gamla jag igen, fick stanna henne ett hundratals gånger eftersom att hon bara sprang på, men när hon stod snällt och skrittade avslappnat fick hon öka på i en lite snabbare galopp som hon tyckte var så himla rolig att hon tog något glädje skutt ibland. Testade även henne lite och gjorde mjuka halter i galoppen som hon skulle "rulla" in i och det gick bra, hon lyssnade jätte fint.

Imorgon är det uteritt igen, dock en längre eftersom att jag inte hinner med det på morgon när jag jobbar. Söndag är det banan som gäller om det inte är för hård men det tror jag inte, vi ska även ta en massa snygga foton imorgon på henne så får göra henne lite extra fin :D


// Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0